Canon PIXMA MP560

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP560 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Karin 11-02-2017

prima printer

Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Wij hebben deze printer denk ik meer dan 5 jaar. Hij doet trouwe dienst en maakt mooie prints ook op fotopapier.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • uitgebreide gebruiksaanwijzing

vladimir 19-05-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Nooit meer een Canon in mijn huis. Al 3x B200 fout gehad, twee keer door geluk nog aan het praat gehouden maar nu dus niet meer. Heb net inktpatronen ingekocht. Vreet inkt als ie werk. Het contact met Canon is niet leuk, wat een arrogantie.
Op You Tube een oplossing, de enige goede gezien voor B200 fout. Uit de raam gooien dat rotding.

a_timmerman 20-05-2015

Klopt allemaal. Heb nu een MP620 gekocht via MP, alleen al om de inktpatronen te kunnen opmaken. Deze doet het nog steeds...
Er zijn meerdere printers die met deze patronen kunnen printen. Dat is even op internet zoeken.

Johan Jobse 06-08-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Twee jaar en een paar maanden in bezit. B200 probleem. Komt bij heel veel modellen van Canon voor. Reparatie is duurder dan aanschaf. Nee, Cannon slaat met zijn duurzaamheid en service de plank ver mis.

Cannon nu even niet 01-07-2012

Net buiten de garantie
Dealer constateerd printer kop problemen.
Na 1 sec kijken niets aan te doen.
Je mag hem hier laten als je een nieuwe koop.
Canon een brief geschreven, had ik beter niet kunnen doen geen reactie. 185 euro naar de klo...
Ze hebben geen afd klantgericht handelen en denken
Een HP printer dan maar.
Joop vd Oudenalder

prv74 14-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

We hebben deze printer gekocht in 2010 en we zijn er nog steeds heel tevreden over. Installatie van het draadloos printen ging verre van vlekkeloos, maar dat bleek achteraf aan de computer te liggen. Desondanks vriendelijk en geduldig te woord gestaan door de Canon helpdesk.

Cartidges moeten vrij snel vervangen worden, maw het inktverbruik is hoog. Imitatiecartridges zijn weliswaar gelukkig niet al te duur, maar daardoor is de printer per definitie niet geschikt voor mensen die veel willen printen.

Los daarvan eigenlijk geen problemen. Hij heeft veel mogelijkheden (nooit meer naar de AH voor een fotokopietje!), geeft mooie prints en we hebben nog nooit een foutmelding gehad. Bovendien is-ie gebruiksvriendelijk: een eenvoudig menu met een geinige roterende selectieknop.

Al met al een prima printer met veel mogelijkheden voor een acceptabele prijs

stoppelbaard 17-02-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Wat een ... printer. Had hem gekocht ivm fotos afdrukken en tevens te scannen. Had goed gekeken op internet en deze kwam goed uit de bus. Helaas wat mis koop. Na het vervangen van de cartridges (na een minimaal aantal printjes) kwam de melding error 6c10, gegoogled en veel geprobeerd,uit eindelijk mijn woede op gebotviert en in de asbak geflikkerd. Koop deze niet. Herhaal koop deze niet.

sandra1105 13-02-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

waardeloze printer.Kan er niks anders van maken.
kleuren niet mooi,en hij vreet cartridges.Heb er nu al 3x vervangen in 1.5 jaar tijd.Kost net zoveel als de hele printer.
Nee voor mij een dikke onvoldoende

dirk2909 18-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Wat een waardeloos apparaat. Print de blauwe kleur niet meer mee. Printerkoppen diverse malen gereinigd en dieptereiniging toegepast en nieuwe cartridge hebben helaas geen enkel effect.

liko 17-11-2011

Als fotoprinter waardeloos.
De papierlade opend lastig, is nodig voor handmatig dubbelzijdig.
De kleuren van foto's zijn ronduit slecht te veel blauw. De kleurcorrrectie is wel handmatig in te stellen maar dit geeft ook geen bevredigend resultaat.

MarVer 11-05-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Ik gebruik de Canon MP560 nu ruim zes maanden intensief. Dat wil zeggen ruim 1.000 afdrukken per maand. Tot nu toe geen enkel probleem. Prima kwaliteit en eenvoudig in gebruik. Met het aantal prints had ik beter voor een laser printer kunnen kiezen, maar door (stukken) goedkopere inkt van een onafhankelijke leverancier (123Inkt) te gebruiken blijven de kosten alleszins binnen de perken.

pfloyd 04-03-2011

Een ramp printer !
Voor de goede orde, als hij print, print hij goed en is de kwaliteit goed.
Maar...om de zeer hoge kosten van de originele cartridges te voorkomen gebruik ik immitatie cartridges met chip. Elke keer wanneer ik wil printen, herkent hij een of meerdere cartrigdes niet en moet ik deze eerst verwijderen en opnieuw plaatsen (soms 2x) wil hij eindelijk gaan printen. Mijn vorige canon (mpc600f) had hier geen last van.
Ik heb werkelijk spijt van deze printer. Het is nooit zeker of er geprint wordt of niet. Je kan mij verwijten dat ik maar geen immitatie-patronen moet kopen, maar daartoe wordt je min of meer gedwongen vanwege de absurde prijzen voor het origineel.
Dit is mijn laatste canon geweest!

karos 01-03-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Heb de printer nu een jaar in gebruik. De printer doet het prima maar mijn grootste klacht is het hoge inktverbruik. Ik print niet heel veel en zelfs weing in kleur en toch zijn de cartridges zo maar leeg. Heb in het afgelopen jaar reeds 3x de complete set vervangen (€ 90), heb sterk de indruk dat de printer veel inkt verbruikt bij het opstarten (staat bij mij meestal uit, alleen als ik iets moet afdrukken zet ik hem aan). Heb een klacht ingediend bij Canon, maar daar wimpelen ze het af en schermen met de specs. Er zit helaas geen teller op en om nu alles handmatig bij te houden.....De zwarte cartridges vul ik nu maar zelf met een setje van de Aldi. Jammer want de andere functies doen het prima.
O ja, ik heb de printer altijd op "standaard"(is snel).

herman116 10-02-2013

Prima printer maar hij zuipt misdadig veel inkt, zonder dat hij print. Het kleine beetje tekst wat ik afdruk is altijd in "concept" kwaliteit maar desondanks zijn de cartridges gewoonweg niet aan te slepen. Staat continu koppen te reinigen, bij het opstarten, tijdens stand-by, zelfs tijdens scannen en nog een keertje voor het uitschakelen. Ding is volgens mij zo geprogrammeerd. Kassa! Nooit meer Canon dus.

Cannon nu even niet 08-08-2012

Beste Karos
De printer maakt zelf de zwarte kleur aan
Hoe doet hij dat, juist hij gebruik alle kleuren om zwart te maken.
Hp daar is zwart, zwart.
Kassa voor Canon

M.J. van Olphen 24-01-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

MP 560 werkt zeer goed, cd-rom in de laptop. Install doorlopen en printen met de handel. Geen enkel probleem met install op mijn draadloosnetwerk.
Werkt met 2 laptop op de prt en werkt als een trein.
Koop cartridge via officesaver met chip werkt goed en geeft uitstekende foto kwaliteit.

limbabwe 02-01-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Op zich een leuk aparaat. Bekabeld printen gaat als een trein, maar draadloos instellen is niet mogelijk via wpa/wpa2. Het enigste dat in te stellen is op de printer dat is wep, en aangezien mijn router is ingesteld op wpa/wpa2 krijg ik dus totaal geen verbinding.

Jerry Rolff 10-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Printe rnet 3 dagen in huis, perfecte instalatie, verbinden met netwerk via menu op de printer, cdrom draaien en gelijk gevonden dit met alle computers in huis.

perfect ding tot nu tor

erik7777 09-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

goedkope draadloze printer. met memory kaartenlezer.
foto's op fotopapier en tekst op gewoon papier worden goed geprint. Ook de kinderkleurplaten gaan er in 4 voud goed uit. maar, sheetfeeder achter al kapot.
tandwielen ratelen ergens overheen en moet nu het papiervak onder gebruiken.

kalle514 26-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Heb dezer printer nu exact 1 maand; werkte tot voor 3 dagen voortreffelijk; echter gisteren terug gebracht naar BCC ivm veel herrie bij het printen, voortdurend vastlopen (storing 5100); intussen printkop ook vastgelopen. Apparaat wordt opgezonden naar Canon; ik ben benieuwd hoe snel de reparatie uitgevoerd wordt.
Hou jullie op de hoogte van het verdere verloop

Oortjes1 16-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Wat een ellende...Heb hem nu zo'n 3/4 jaar in bezit.
In het begin echt super, snel goede kwaliteit, etc.
Toen kwamen de storingen (code 6c10). Kortom hij deed niets meer. Ter reparatie aangeboden en na 4 wkn terug. Hij heeft het toen een aantal weken goed gedaan maar nu is het weer hetzelfde probleem!
Typ deze foutcode in op google en je komt erachter dat de halve wereld hetzelfde heeft met dit apparaat.
Nu aan het communiceren met Canon nederland...ben benieuwd!

Lord Zarak 21-08-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Mac OS X gebruikers opgelet!

Ik was op zoek naar een goede multifuncional om draadloos documenten te kunnen printen en scannen en foto's af te kunnen drukken. Mijn thuisnetwerk bestaat uit een 21" iMac (jan 2010) met OS X 10.6.4, Time Capsule als draadloze WPA2 router en een Windows 7 laptop.

Deze printer doet alles wat ik van hem verwacht. Scannen gaat prima. Als je hogere resolutie dan 300dpi wil inscannen (hij gaat tot 4800!) dan neemt hij er wel de tijd voor, maar tot 300dpi gaat het gemiddeld snel. Afdrukken van foto's gaat ook prima, kwaliteit inderdaad vergelijkbaar met online fotoservices. Kosten hangt een beetje af van het soort papier wat je gebruikt. Er zijn vijf velletjes PP-201 papier meegeleverd, resultaat is prima. Beste resultaat levert het PR-201 papier wat uiteraard ook weer duurder is.

Afdrukken van documenten doet hij dubbelzijdig, en A4 velletjes zitten netjes in een tray onderaan de printer. Hij oogt zeer compact en stijlvol, alle vulopeningen en het bedienschermpje zijn netjes weggewerkt.

Installeren op mijn draadloze netwerk was werkelijk kinderspel voor Windows 7 en Mac OS X (als je de juiste driver hebt gevonden), beiden werkten binnen 15 minuten. Neem daarbij deze volgorde in acht:

1. Haal de printer uit de verpakking, verwijder alle (!) plastic folie en stickers en installeer de cartridges volgens de handleiding;
2. Meld de printer aan via zijn bedieningspaneel op je draadloze netwerk. Dit staat prima in de handleiding beschreven: kies de optie ' Easy Settings' , kies je netwerk ID en vul op de printer je wachtwoord in;
3. Daarna kun je de drivers installeren. Let daarbij op het volgende: Windows 7 kan gewoon de drivers gebruiken die meegeleverd worden op de DVD (zijn weliswaar voor Vista, maar werkt prima).
OS X gebruikers moeten eerst het meest actuele driver bestand downloaden van de Canon site: 'mp560sosxns10ea7-3.dmg' (zie Google). Na download installeren zoals je gewend bent met nieuwe programma's. Let erop dat je ook de stappen maakt om de printer en scanner te ' registreren' . Dat heeft niks met online registratie te maken maar met het koppelen van de printer en scanner aan OS X. Als de procedure succesvol is afgerond vind je bij je ' Print & Fax' voorkeuren in Applicaties twee devices terug: een printer en een scanner.

Daarna kun je bij OS X vanuit je programma's de juiste afdruk instellingen kiezen. Printen van foto's gaat uiteraard via iPhoto. Scannen van documenten via Image Capture.

De printer kan ook ' Forward scanning': documenten vanuit de printer zelf scannen en sturen naar gekoppelde pc's. Dit werkt bij mij nog niet (zowel via W7 als OS X niet), deze vraag heb ik uitstaan bij Canon. Voor mij is dat echter een minor detail omdat printen en scannen op de ' normale' manier vanuit OS X en W7 prima werkt.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, maar tot zover ben ik tevreden. Aanschaf was Eur 109,- inclusief verzending via Bobshop.

JoscTr 02-06-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

In deze tijd waarin iedereen online email services gebruikt als Hotmail en Gmail zouden deze toch ondersteunt moeten worden in de scan to email functionaliteit.
Met het instellen van de WiFi functionaliteit is er onduidelijkheid omtrent de security (WPA/WPA2), waardoor de connectie niet tot stand komt.
Meegeleverde software is verouderd; download van Canon site.
Taal versie is niet goed zelf te kiezen; afhankelijkheid met andere zaken.
Software weigert te laden door een conflict met software die naast Windows 7 extra is voorgeïnstalleerd op ASUS Eee PC. Canon support geeft hierop niet thuis in verschillende landen In NL blijkt de support te zijn uitbesteed. De belofte dat Canon zelf binnen 48 zal terugbellen is nooit ingelost.
Ik heb sterk de indruk dat de software oorspronkelijk is geschreven voor Windows XP en geschikt is gemaakt voor Vista en 7. Het heeft een eigen gereide aanpak en sluit daarmee niet aan. Gebuiksvriendelijkheid vind ik belabberd.
Moet beter kunnen, maar ik heb van Canon een arrogante indruk en verwacht dus weinig verbetering.

purple700 16-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Heb de printer nu 5 maanden, en hij bevalt goed qua afdrukkwaliteit en gebruiksgemak. Echter, de inkt is wel erg snel leeg. Heb in totaal max. 150 pagina's geprint waarvan max. 50 in kleur en de kleurencartridges zijn nu al leeg.

Het probleem is volgens mij dat de printer extreem vaak koppen reinigt, waarbij veel inkt verloren gaat. Reinigen doet ie na het aanzetten en na het printen van elk document als ie meer dan een minuut idle is. Kleuren cartridges zouden >300 pagina's moeten meegaan volgens Canon bij 'continu printen'. Ze vermelden daarbij dat in werkelijkheid bij niet-continu printen het aantal pagina's 'iets minder kan zijn'. Nou, het lijkt eop dat als je per keer weinig pagina's print de meeste inkt verloren gaat met cleanen. Opvangsponsjes van inkt waren ook goed nat. Ikzelf print gemiddeld 2 pagina's per keer, dus 150 pagina's betekent dan 75 keer aan/uit en dus dat 150 cleaning acties + 50 kleurenprints de cartridges heeft doen leegraken.

Ga nu maar nieuwe cartridges kopen, en hoop over 5 maanden te kunnen vertellen of die het langer uithouden dan de originele. Maar geloof niet dat de meegeleverde cartridges minder vol zitten dan normale, want toen ik ze voor het erin zetten kantelde, zag ik nauwelijks lucht erin. Bovendien stond de inkt indicatie op vol, maar dat zouden ze nog kunnen truceren. Laten we het hopen, anders wordt dit wel een hele dure printer als je zo om de paar dagen een velletje print.

sannie1105 16-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Hele handige printer,die hele mooie afdrukken maakt.
Handig in gebruik,dmv simpele progamma's.
Een paar dagen in bezit,maar tot nu toe zeer tevreden

Bartsreview 02-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Printer gisteren gekocht bij Staples office centre. Prima printer, gemakkelijk te installeren. Afdrukkwaliteit is super.

Anoniem 02-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Printer aansluiten is makkelijk, ook op WLAN. Duidelijke handleiding. Mogelijkheden zijn leuk en uitgebreid. Heb ook een HP WLAN ergens staan en is minder uitgebreid als deze Canon. Je kunt in de Canon op het display de WLAN instellen, bij de HP moet alles via de USB kabel. Scannen kan direct op de printer zelf en vanuit daar de bestemming selecteren. Jammer dat je nog niet rechtstreeks naar een NAS kan scannen.

Heb 'm op zolder staan, WLAN router staat beneden. Door twee gewapend beton verdiepingen prima bereik.

Wat ook leuk is is dat de uitvoerklep automatisch opengaat als er geprint wordt. Display gaat na een paar minuten uit.

Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen. Ik heb 'm nu net in gebruik.

jandore 13-02-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP560

Printer 2 weken geleden gekocht.
Draadloos aansluiten stelde niets voor.
Hij draait nu moeiteloos op 2 laptops,printer staat boven.
Zeer uitgebreide gebruiks aanwijzing en een makkelijk uitklapbaar display.
Wel extra zwart cartridge bij gekocht want volgens de verkoper zijn bij alle printers de bij geleverde cartridges maar half gevuld!
Verder een prima apparaat met strakke afdrukken.